Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
Πεζοπορικές Διαδρομές | Μακεδονία | Άγιον Όρος
Μονή Ξενοφώντος – Σκήτη Αγίας Άννας

Γενική Περιγραφή Διαδρομής

Η διαδρομή αυτή περνά από όλα σχεδόν τα μοναστήρια της ΝΔ πλευράς του Αγίου Όρους.

Ξεκινάμε από την είσοδο της Μονής Ξενοφώντος (1) και ακολουθούμε τον παραλιακό χωματόδρομο που μετά από 45 λεπτά (4 χλμ) μας οδηγεί στην Μονή Παντελεήμονος (2). Από εδώ είτε ακολουθούμε τον δρόμο με ΝΔ κατεύθυνση και στην συνέχεια μπαίνουμε σε μονοπάτι είτε από τον ταρσανά ακολουθούμε τρακτερόδρομο και στο σημείο που τερματίζει συνεχίζουμε στο μονοπάτι (3). Το μονοπάτι ανηφορίζει λίγο και μετά κατηφορίζει προς ρεματιά την οποία περνά από γεφύρι. Ανηφορίζει και πάλι και κατηφορίζει σε άλλη ρεματιά και γεφύρι και τελικά βγαίνει στον χωματόδρομο που ενώνει την Δάφνη με τις Καρυές (4). Ανηφορίζουμε λίγο στον δρόμο και στην συνέχεια τον αφήνουμε και βαδίζουμε αριστερά από τον τοίχο του μοναστηριού μέχρι να φθάσει στην είσοδο (5). Απέναντι (Ν) απο την είσοδο ξεκινά το καλντερίμι για την Δάφνη (μεγάλη σιδερένια πόρτα). Κατηφορίζει με πολλά ζικ-ζακ και τελικά συναντά τον κεντρικό δρόμο σε μια μεγάλη ρεματιά (6). Τώρα συνεχίζουμε στον δρόμο και μετά από 2 χλμ φθάνουμε στην Δάφνη (7). (2 ώρες, 30 λεπτά)
Από εδώ είτε παίρνουμε κάποιο ταξί για Μ. Σιμώνος Πέτρας είτε το μεσημεριανό καραβάκι και κατεβαίνουμε στον ταρσανά της Σιμωνόπετρας (8). Ανηφορίζουμε στο φαρδύ καλντερίμι με διαδοχικά ζικ-ζακ και σε 15 λεπτά φθάνουμε σε διασταύρωση και προσκυνητάρι (9). Αριστερά ανηφορίζει για το μοναστήρι και δεξιά κατηφορίζει για Μ. Γρηγορίου. Κατηφορίζουμε τώρα σε καλό μονοπάτι και φθάνουμε σε ρεματιά δίπλα από την ακτή. Τώρα το μονοπάτι αρχίζει να ανηφορίζει και πάλι και αφού περάσει ραχούλα αρχίζει να κατηφορίζει. Συναντά τελικά φαρδύ καλντερίμι (10) που ανεβαίνει στην κορυφογραμμή. Ακολουθώντας αυτό το καλντερίμι φθάνουμε στον Μονή Οσίου Γρηγορίου (11). (1 ώρα)

Μπροστά από την είσοδο της μονής περνά ανηφορικό καλντερίμι. Αφού κερδίσει λίγο ύψος κατηφορίζει και φθάνει σε ρεματιά, ανηφορίζει και πάλι και κατηφορίζει σε νέα ρεματιά και γεφυράκι. Από εδώ το μονοπάτι ανηφορίζει απότομα με πολλά ζικ-ζακ σκαλισμένο στο βράχο και αφού περάσει χαρακτηριστικό πέρασμα κατηφορίζει ελαφρά και στην συνέχεια
γίνεται καλντερίμι και αρχίζει να ανηφορίζει και πάλι απότομα με ζικ-ζακ μέχρι να φθάσει σε άλλο πέρασμα. Από εδώ χαλάει το καλντερίμι και το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει αρχικά πολύ απότομα σε βράχια και αργότερα κάπως ομαλότερα με ζικ-ζακ μέχρι να φθάσει στην παραλία. Από εδώ παίρνουμε τον δρόμο που ανηφορίζει στο μοναστήρι. Μετά από 200μ τον αφήνουμε και ακολουθούμε το φαρδύ καλντερίμι που ανεβαίνει στην Μονή Διονυσίου (12). (1 ώρα, 30 λεπτά)

Από την είσοδο της μονής ξεκινά καλντερίμι που κατηφορίζει λίγο, στην συνέχεια ανηφορίζει πάλι σχετικά ομαλά και τελικά αρχίζει να κατηφορίζει απότομα με ζικ-ζακ μέχρι να φθάσει στην ακτή. Βαδίζουμε για λίγο παράλληλα με αυτήν και συναντάμε φαρδύ χωματόδρομο που ανηφορίζει στην Μονή Αγ. Παύλου (13). Λίγο πριν φθάσουμε στο μοναστήρι και σε μια αριστερή στροφή που κάνει ο δρόμος τον αφήνουμε (14) και ακολουθούμε φαρδύ μονοπάτι που βαδίζει δεξιά από τοίχο. Περνάμε σιδερένια πόρτα και συνεχίζουμε σε μονοπάτι-καλντερίμι φαρδύ και καθαρό που ανηφορίζει ελαφρά. Σε λίγο φθάνουμε σε τριπλή διασταύρωση (15). Ένα μονοπάτι συνεχίζει ευθεία και οδηγεί στην Νέα Σκήτη, ένα άλλο κατηφορίζει προς τον ταρσανά και ένα τρίτο ανηφορίζει. Αυτό το τρίτο μονοπάτι ακολουθούμε και ανηφορίζουμε κάπως απότομα στην αρχή και στην συνέχεια πιο ομαλά. Τελικά φθάνουμε μπροστά σε ορθοπλαγιά που φράσει την απευθείας πορεία και το μονοπάτι αρχίζει να ανηφορίζει απότομα κάνοντας πολλά ζικ-ζακ μέχρι να φθάσει σε χαρακτηριστικό πέρασμα πάνω από τα βράχια. Τελικά συνεχίζει ομαλά και φθάνει μπροστά από το Κυριακό της Σκήτης Αγ. Άννας (16). Εδώ ένα τσιμενταρισμενο μονοπάτι συνεχίζει ευθεία, ένα ανηφορίζει και ανεβαίνει για την θέση Σταυρός και στην συνέχεια για Μ. Μεγίστης Λαύρας και κορυφή και ένα καλντερίμι κατηφορίζει προς το Κυριακό. (1 ώρα, 30 λεπτά)

Ακολουθούμε αυτό το τρίτο μονοπάτι που περνά σιδερένια πόρτα και κατηφορίζει αριστερά από το Κυριακό. Σε λίγο περνάμε ρεματιά και υδραγωγείο και αμέσως μετά υπάρχει διασταύρωση (17). Το αριστερό μονοπάτι πηγαίνει για Μικρή Αγ. Άννα (17Α) και Κατουνάκια. Είναι ένα πανέμορφο μονοπάτι κτισμένο στον βράχο με φανταστική θέα. Το δεξί μονοπάτι κατηφορίζει συνέχεια με πολλά σκαλοπάτια και οδηγεί στον ταρσανά της Αγ. Άννας (18). (30 λεπτά)

Προηγούμενο:

:: Άγιον Όρος

:: Θέματα για Βοήθεια

Οι κατηγορίες της πεζοπορίας
Πώς διαβάζονται οι αναλυτικές περιγραφές των πεζοπορικών διαδρομών
Πυξίδα και χάρτες – Τρόποι χρήσης
GlobalPositioningSystem – Συσκευές και χρήση
Κατεβάζοντας αρχεία διαδρομών για G.P.S προς χρήση με το πρόγραμμα ΟΖΙ - EXPLORER