Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Πεζοπορικές Διαδρομές | Μακεδονία | Άγιον Όρος
Μονή Εσφιγμένου – Μ. Ξενοφώντος

Γενική Περιγραφή Διαδρομής

Η διαδρομή αυτή περνά από την Μονή Χιλανδαρίου, Μονή Ξενοφώντος, Μονή Ζωγράφου, Μονή Κωσταμονίτου, Μονή Δοχειαρίου και καταλήγει στην Μονή Ξενοφώντος. Το μονοπάτι που πηγαίνει απευθείας στην Μονή Ζωγράφου έχει σύμφωνα με πληροφορίες μισοκλείσει και για αυτό ακολουθούμε τον δασικό δρόμο που ξεκινά από την είσοδο της μονής (1) και κατευθύνεται Β. Εναλλακτικά μπορούμε να ξεκινήσουμε από τον ταρσανά της Μ. Χιλανδαρίου. Οι δύο δρόμοι συναντιόνται και συνεχίζουν μαζί ΒΔ. Μετά το μοναστήρι συνεχίζουμε στον δρόμο που έχει καταστρέψει το παλιό μονοπάτι. Ανηφορίζουμε με αρκετά ζικ-ζακ και φθάνοντας στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής βρίσκουμε αριστερά την αρχή του μονοπατιού (2). (1 ώρα, 30 λεπτά, 6 χλμ).

Το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει μέσα στην λάκα ρηχής ρεματιάς. Κινείται πότε στα αριστερά και πότε στα δεξιά της ρεματιάς μέσα σε δάσος από βελανιδιές. Διασχίζουμε έναν τρακτερόδρομο και συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε σε φαρδύ και καθαρό μονοπάτι. Σε μερικά σημεία σώζεται και το καλντερίμι. Τελικά η ρεματιά αρχίζει να αγριεύει άλλα εμείς κινούμαστε ελαφρά κατηφορικά στην δεξιά πλαγιά. Φθάνουμε σε διασταύρωση (3) με μονοπάτι που κατηφορίζει στην ρεματιά και στην συνέχεια ανηφορίζει στο σπήλαιο όπου ασκήτεψε ο Άγιος Παύλος ο Ζωγραφίτης. Στην σπηλιά (4) ανεβαίνουμε από σκαλοπάτια σκαλισμένα στον βράχο. Αξίζει να κάνει κανείς αυτήν την παράκαμψη. Συνεχίζουμε τώρα στο κανονικό μονοπάτι και φθάνουμε τελικά σε πέτρινο γεφύρι, και αμέσως βγαίνουμε στον δρόμο που ανεβαίνει στην Μ. Ζωγράφου από τον ταρσανά (5). Αν δεν έχουμε χρόνο μπορούμε να παρακάμψουμε την Μ. Κωσταμονίτου και να κατεβούμε στην θάλασσα και στην συνέχεια να συνεχίζουμε παραλιακά για Μ. Δοχειαρίου. Αλλιώς διασχίζουμε τον δρόμο και ακολουθούμε μονοπάτι απέναντι που ανηφορίζει πρός το μοναστήρι. Σε λίγο ενώνεται με το μονοπάτι που έρχεται από την παραλία και συνεχίζοντας μαζί δίπλα στον Β τοίχο του μοναστηριού φθάνουμε στην είσοδο της μονής (6). (1 ώρα, 30 λεπτά)

ΝΑ από την είσοδο πηγαίνει για Καρυές και Βατοπέδι. Εμείς ακολουθούμε το καλντερίμι που ανηφορίζει από την Ν πλευρά του μοναστηριού και στην συνέχεια εξελίσσεται σε τρακτερόδρομο που κατηφορίζει σε ρεματιά. Λίγα μετρά μετά την ρεματιά βρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι (7). Ανηφορίζει σε μια ραχούλα. Εδώ ένα μονοπάτι φεύγει αριστερά άλλα δεν μας ενδιαφέρει. Το μονοπάτι κατηφορίζει για λίγο Β άλλα αμέσως στρέφεται απότομα Ν-ΝΑ και κατηφορίζει ομαλά φθάνοντας σε ρεματιά. Περνάμε την ρεματιά και αγνοώντας ένα μονοπάτι που κατηφορίζει δεξιά παράλληλα με αυτήν βγαίνουμε σε δασικό δρόμο (8). Τον ακολουθούμε για 10μ και ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι-καλντερίμι που ανηφορίζει συνεχώς με ζικ-ζακ άλλα είναι ξεκούραστο. Τελικά κερδίζει αρκετό ύψος, βγαίνει πάνω σε ράχη, και αρχίζει να κατηφορίζει φθάνοντας σε ρεματιά. Ανηφορίζει και πάλι σε άλλη ραχούλα και αφού καβαλήσει πάλι ράχη αρχίζει να κατηφορίζει. Εδώ το μονοπάτι είναι στενό ενώ πιο κάτω βαδίζει δεξιά από ψηλό τοίχο. Όσο προχωράμε το μονοπάτι αρχίζει να κλείνει από λαδανιές και αν δεν καθαριστεί σε 1-2 χρόνια θα κλείσει. Τελικά το μονοπάτι ξεκαθαρίζει και κατηφορίζει στην κοίτη μεγάλης ξερής ρεματιάς. Αν εκτελούμε την πορεία ανάποδα πρέπει να προσέξουμε γιατί ανηφορίζοντας από εδώ φθάνουμε σε διασταύρωση (9) όπου πρέπει να ακολουθήσουμε το δεξί στενότερο μονοπάτι. Το αριστερό έχει πέσει. Διασχίζουμε τώρα την ρεματιά και συνεχίζουμε απέναντι χωρίς μονοπάτι ΝΔ μέχρι να συναντήσουμε μετά από 50μ το μονοπάτι που κατεβαίνει από το μοναστήρι και πηγαίνει για Καρυές. Ακολουθούμε το μονοπάτι και φθάνουμε σε σιδερένια πόρτα βαδίζουμε δίπλα στον Ν τοίχο του μοναστηριού και φθάνουμε στην είσοδο της Μονής (10). (1 ώρα, 15 λεπτά)

Το παλιό μονοπάτι που κατέβαινε στον Ταρσανά έγινε πρόσφατα δρόμος. Κατηφορίζουμε λοιπόν στον δρόμο αυτό που μετά απο 45 λεπτά (3 χλμ) και αφού περάσουμε κτήματα με ελαιόδεντρα μας οδηγεί στον ταρσανά της μονής (11). Αριστερά από τον ταρσανά ξεκινά μονοπάτι που ανηφορίζει κάπως απότομο και συναντά τρακτερόδρομο. Ακολουθούμε αυτόν τον τρακτερόδρομο που βαδίζει κοντά στην ακτή για 2 χλμ και φθάνουμε στην Μονή Δοχειαρίου (12). Συνεχίζουμε σε καλντερίμι και στην συνέχεια σε χωματόδρομο για 1χλμ περίπου και βρίσκουμε δεξιά το μονοπάτι (13). Σε μια διασταύρωση ακολουθούμε το δεξί σκέλος που κάνει δύο ζικ-ζακ και κατεβαίνει στην παραλία. Στην συνέχεια ακολουθούμε δρόμο και φθάνουμε στην Μονή Ξενοφώντος (14). (1 ώρα, 45 λεπτά)

Προηγούμενο:
Επόμενο:

:: Περιεχόμενα Διαδρομής

Εισαγωγή
Γενική Περιγραφή Διαδρομής
Χάρτης
"Κατεβάστε" τα αρχεία map, plt & wpt της διαδρομής

EnglishGermanSpanishFrenchItalian
  :: Άλλες Διαδρομές στο Νομό
  :: Άγιον Όρος

:: Θέματα για Βοήθεια

Οι κατηγορίες της πεζοπορίας
Πώς διαβάζονται οι αναλυτικές περιγραφές των πεζοπορικών διαδρομών
Πυξίδα και χάρτες – Τρόποι χρήσης
GlobalPositioningSystem – Συσκευές και χρήση
Κατεβάζοντας αρχεία διαδρομών για G.P.S προς χρήση με το πρόγραμμα ΟΖΙ - EXPLORER