Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Πεζοπορικές Διαδρομές | Μακεδονία | Άγιον Όρος
Μονή Μεγίστης Λαύρας – Άθωνας | Σκήτη Αγ. Άννας – Άθωνας

Περιγραφή 1ης Διαδρομής: Μονή Μεγίστης Λαύρας (170μ) – Άθωνας (2033μ)

Αν έρθουμε στην Μ. Μεγ. Λαύρα με πλοίο ξεκινούμε να ανηφορίζουμε τον χωματόδρομο που οδηγεί από τον Αρσανά προς το μοναστήρι και μετά από 100μ ακολουθούμε το καλντερίμι που φεύγει αριστερά. Ξανασυναντάμε πιο πάνω τον δρόμο τον οποίο ακολουθούμε για 200μ και τον αφήνουμε πάλι για να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που κινείται δεξιά από τον εξωτερικό περίβολο του μοναστηριού και φθάνουμε στην πύλη σε 20 λεπτά περίπου από το λιμάνι.

Από την είσοδο του μοναστηρίου ξεκινά φαρδύ καλντερίμι, σαν δρόμος, που ανηφορίζει με ΝΔ κατεύθυνση και συναντά μετά από λίγο τον χωματόδρομο που οδηγεί στην Σκήτη Τιμίου Προδρόμου. Ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο με Ν πορεία, και μετά από 800μ συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από το μοναστήρι και διασχίζει τον δρόμο σε αυτό το σημείο. Αυτό το σκέλος δεν χρησιμοποιείται όμως πολύ και τείνει να κλείσει από βλάστηση για αυτό είναι προτιμότερο να συνεχίσουμε για λίγο ακόμη στον δρόμο. Ξανασυναντάμε το μονοπάτι/καλντερίμι μετά από 400μ όπου υπάρχει και ταμπέλα (1). Είναι φαρδύ και καθαρό και κινείται με πολύ ομαλή ανηφορική πορεία μέσα σε θαμνώδη βλάστηση. Σε λίγο συναντάμε διασταύρωση όπου το αριστερό σκέλος οδηγεί σε πηγή με καλό νερό (2). Ακολουθούμε το δεξί μονοπάτι και φθάνουμε σε λαγκάδι όπου έχει περάσει παλιότερα χιονοστιβάδα και έχει καταστρέψει το μονοπάτι για μερικά μέτρα (3). Περνώντας πάνω από τους πεσμένους κορμούς βρίσκουμε εύκολα μονοπάτι και λίγο παραπάνω πάλι το καλντερίμι. Συνεχίζοντας τώρα στο καλντερίμι αρχίζουμε να έχουμε θέα προς την θάλασσα και σε λίγο έρχεται από τα αριστερά το μονοπάτι από την Σκήτη Τιμίου Προδρόμου (4). Αμέσως φθάνουμε σε χαρακτηριστικό ώμο όπου υπάρχει μεγάλος σταυρός και πιο κάτω ένα χτίσμα. (1 ώρα)

Το μονοπάτι εδώ στρέφεται Δ-ΝΔ, κατηφορίζει ελαφρά και αφού περάσουμε ξύλινη πόρτα (5) φθάνουνε σε διασταύρωση. Το αριστερό σκέλος είναι ένα πολύ όμορφο μονοπάτι που αφού περάσει από τα καλύβια του Αγ. Νείλου σκαρφαλωμένα σε απόκρημνα βράχια
κατηφορίζει μια άγρια ρεματιά περνά μια τεράστια σάρα (πάνω σε καλντερίμι!) και φθάνει τελικά στα Καυσοκαλύβια, από όπου μπορούμε να συνεχίσουμε είτε με πλοίο είτε από μονοπάτι για Αγ. Άννα (1 ώρα 30 λεπτά περίπου). Εμείς ακολουθούμε το δεξιό σκέλος που ανηφορίζει ελαφρά. Από εδώ και πάνω το καλνετρίμι έχει χαλάσει και μόνο σε ελάχιστα σημεία διακρίνουμε ίχνη του. Συναντάμε δεύτερη διασταύρωση (6) όπου πάλι πηγαίνουμε δεξιά, περνάμε βρύση με αμφίβολη ροή το καλοκαίρι (7) και μπαίνουμε στο δάσος. Το μονοπάτι ανηφορίζει λίγο πιο απότομα από πριν περνά ρεματιά από πέτρινο γεφυράκι (8) και φθάνει σε διασταύρωση (9) αριστερά για Καυσοκαλύβια. Συνεχίζουμε δεξιά πιο ομαλά τώρα και βγαίνουμε σε λίγο από το δάσος περνώντας από λάκα με φτέρες και πολλούς κορμούς πεσμένους από χιονοστιβάδες. Στην μέση αυτής της λάκας συναντάμε μικρή ρεματιά συνεχούς ροής. Αυτό είναι και το τελευταίο τρεχούμενο νερό πριν την κορυφή (10). (1 ώρα)

Μπαίνουμε ξανά στο δάσος και βαδίζουμε χωρίς υψομετρικές διαφορές. Αφού περάσουμε τέσσερις συνολικά (11-14) διασταυρώσεις για τα καλύβια της Κερασιάς λίγο πιο κάτω ανηφορίζουμε σε χαρακτηριστικό αυχένα στην τοποθεσία Σταυρός (15) όπου διασταυρώνονται πολλά μονοπάτια. (1 ώρα, 30 λεπτά)

Ένα μονοπάτι συνεχίζει Δ και κατηφορίζει προς Αγ. Αννα, ενώ ένα δεύτερο μονοπάτι συνεχίζει ΝΑ και οδηγεί στα Κατουνάκια και από εκεί στην Αγ. Άννα. Εμείς ακολουθούμε το πρώτο μονοπάτι και μετά από 5 μέτρα το αφήνουμε και ανηφορίζουμε σε μονοπάτι δεξιά. Σε λίγο βγαίνουμε από το δάσος και ανηφορίζουμε με ζικ-ζακ σε ράχη έχοντας όμορφη θέα προς την θάλασσα. Σε υψόμετρο 1000μ περίπου (1 ώρα μετά την διασταύρωση) το μονοπάτι γίνεται λίγο πιο ομαλό και συνεχίζει να κινείται στην αριστερή πλευρά μιας λαγκαδιάς σε αραιό δάσος, Τελικά περνά από το κορυφή της ρεματιάς και φθάνει σε χαρακτηριστικό μπαλκόνι με υπέροχη θέα. Εδώ υπάρχει το εκκλησάκι/καταφύγιο της Παναγίας όπου μπορούμε να διανυκτερεύσουμε (υπάρχει τζάκι, κουβέρτες και πηγάδι με βρόχινο νερό) (18). (2 ώρες, 15 λεπτά)

Η συνέχεια της πορείας γίνεται σε άγριο αλπικό τοπίο με λίγα μόνο διάσπαρτα ρόμπολα. Το καλογραμμένο μονοπάτι ανηφορίζει ξεκούραστα κάνοντας πολλά ζικ-ζακ την απότομη βραχώδη πλαγιά και φθάνουμε τελικά στην κορυφή (19) με μοναδική θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Εδώ υπάρχει και εκκλησάκι όπου μπορούν να διανυκτερεύσουν 4-5 άτομα. (1 ώρα, 15 λεπτά)

Προηγούμενο:
Επόμενο:

:: Περιεχόμενα Διαδρομής

Εισαγωγή
Περιγραφή 1ης Διαδρομής: Μονή Μεγίστης Λαύρας (170μ) – Άθωνας (2033μ)
Περιγραφή 2ης Διαδρομής: Σκήτη Αγ. Άννας (300μ) – Άθωνας (2033μ)
Χάρτης
"Κατεβάστε" τα αρχεία plt & wpt της διαδρομής

EnglishGermanSpanishFrenchItalian
  :: Άλλες Διαδρομές στο Νομό
  :: Άγιον Όρος

:: Θέματα για Βοήθεια

Οι κατηγορίες της πεζοπορίας
Πώς διαβάζονται οι αναλυτικές περιγραφές των πεζοπορικών διαδρομών
Πυξίδα και χάρτες – Τρόποι χρήσης
GlobalPositioningSystem – Συσκευές και χρήση
Κατεβάζοντας αρχεία διαδρομών για G.P.S προς χρήση με το πρόγραμμα ΟΖΙ - EXPLORER